הדפס מפה מצורפת
הדפס

בריכת אגירה מלאכותית הניזונה מעין מג'ור הנובע כ- 1.5 ק״מ מהמעיין
דרכי הגעה:
מצומת שילת נוסעים צפונית מזרחית על כביש 446. אחרי 9 קילומטר פונים ימינה לכיוון נעלה-ניל"י לכביש 463 . נוסעים בו כ 8 קילומטר עד צומת הדואר, בה ממשיכים ישר לכיוון טלמון דולב.
אחרי כ-4 קילומטר מגיעים לצומת הפרסה. פונים ימינה לישוב דולב ומיד לאחר העיקול הראשון שמאלה ישנה רחבת כורכר מצד ימין. כאן מחנים את הרכב, ונכנסים בשער הולכי הרגל כ- 350 מ' לאורך שביל עפר ומגיעים למעיין מימין לשביל תחת עץ חרוב בולט. גם אם השער פתוח- אנא החנו את הרכבכם בחניה מחוץ למטע וכנסו רגלית!

הרחבה:
מעיין דולב נבנה ממש לאחרונה כחלק מתוכניות פיתוח המעיינות שמבצעת מחלקת תיירות בנימין. המעיין מקבל את מימיו מעין מג'ור במרחק 1.5 ק"מ מנקודת הבריכה. המים נכנסים לבריכה המזכירה במבט מלמעלה חצי אתרוג. ממזרח יורדות מדרגות לבריכה שגובה המים בה מגיע לגובה החזה.
תחלופת המים סבירה וטמפרטורת המים נעימה יחסית כיוון שהמים מתחממים בצינור המוביל אותם לבריכה.
מתחת למעיין פיזרה מחלקת התיירות שולחנות וספסלי עץ המאפשרים לשבת תחת עצי הזית לפיקניק.
אזור מורדות במת בית אל במרחב הישובים דולב וטלמון ומעט מזרחה, משופעים בריכוזי מעיינות בעלי ספיקת מים גדולה במיוחד. מדובר בחילופי שכבות בין שכבות גיר קשות ומחלחלות לבין שכבות חוואר רך ואטום. המים היורדים מעל מרכז נחלת בנימין באזור בית אל ורמאללה- נובעים במורדות המערביים ומאפשרים להרבה נחלים לזרום באופן קבע גם במהלך הקיץ. מומלץ לשלב את הביקור במעיין עם הליכה בשמורת ואדי מג'ור ועין מג'ור.