הדפס מפה מצורפת
הדפס

מעיין קטן בתוך גומחה בסלע.
עין ראשש הוא מעיין שכבה מרשים בספר המדבר. לאחרונה נחצבה בריכה פתוחה בסמוך אך לא הושמשה מעולם. מקום מרבץ לרועי צאן בשעות הצהרים החמות.
בסמוך נחשפה דרך עתיקה אשר חיברה ישובים רבים במזרח השומרון כמו שמצטייר מהפסוק בישעיהו ה': "בא על עית (העי), עבר במגרון, למכמש יפקיד כליו, עברו מעברה, גבע מלון לנו...."
ישנה הצעה שמצוקי ואדי ראשש היו מצוק העזאזל של הקורבן ביום הכיפורים כאשר המשכן היה קיים בשילה- ומכאן שמו של הכפר הסמוך: "לא המתים יהללו יה, ולא כל יורדי דומא (שכול)"

איך מגיעים?

מהמרכז
נוסעים על על כביש 5 (חוצה שומרון) לכיוון אריאל וממשיכים עד לצומת תפוח. בכיכר של צומת תפוח ממשיכים גם כן ישר לכיוון בקעת הירדן. חולפים על פני הישוב מגדלים, מגיעים ל"צומת מגדלים" ופונים בה ימינה. כ1.5 ק"מ לאחר הפניה ימינה לגבעות שילה, ישנה פניה שמאלה לבסיס צה"לי. פונים בפניה זו. בעיקול האחרון, 500 מ' לפני שער הבסיס מבוא שילה, יש שביל עפר משמאל המסומן בסימון שבילים ירוק.
יש לעקוב טוב אחר ההסימון הירוק אשר פונה מספר פעמים ואף עובר סמוך לריכוז התיישבות בדואית. מכאן ממשיך המסלול לכיוון צפון כשהוא מנמיך מעט את הגובה ומימינו זורם ואדי. בהמשך ירד המסלול בצורה תלולה יותר כשלמולנו יתגלה נחל רשאש המחורץ. ירידה של 10 דקות תוביל אותנו לפיצול שבילים בין השביל הירוק איתו הגענו, לבין שביל אדום. 50 מ' שמאלה בשביל האדום יביא אותנו לעין רשאש.

מבקעת הירדן
מצופת פצאל על כביש 90 עולים מערבה, חולפים על פני מעלה אפרים ופונים שמאלה במחסום גיתית. לאחר 4 ק"מ מגיעים לצומת מגדלים. המשך- כמו לבאים מהמרכז.
מעיין שכבה הנובע בתוך כוך שנחצב בהר. הבריכה נמוכה מאוד אך אפשר להיכנס אליה בישיבה. סביר להניח שתראו במקום עדר עיזים שבא לשתות גם הוא מהמעיין.